W poszukiwaniu pizzy idealnej

Autor: Unknown
Przygotowanie pizzy, to wcale nie takie łatwe zadanie mając w domu konesera pizzowego w postaci męża. Wydaje mu się, że kilka pizz zjadł w życiu i może mądrować, że ciasto za grube, że zalatuje drożdżami itd., najciekawsze jest to, że nigdy nie narzeka na farsz. Postanowiłam zakupić wreszcie specjalną mąkę do pizzy, coś tam czytałam, że idealna jest prawdziwa włoska mąka typu 0, niestety nie do kupienia w mojej okolicy. Posiłkowałam się polską mąką z Lubelli. Czy jest różnica? trudno powiedzieć, co prawda ciasto jest bardziej elastyczne, więc łatwiej się wyrabia, sama mąka jest odrobinę ciemniejsza od zwykłej pszennej.Ciasto mniej się drze , dzięki temu można zrobić cienkie ciasto, Smak wg. małża-lepszy. Więc do pizzy inwestujemy w specjalistyczną mąkę.
Przepis:
250 gr mąki
150 ml. ciepłego mleka( nie za gorące, bo zaparzymy drożdże i będzie porażka)
10 gr świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka oliwy z oliwek (oleju)
Drożdże rozpuszczam w mleku, dodaję cukier, zostawiam na pół godź w ciepłym miejscu tylko uwaga najlepiej wziąć coś większego od szklanki, bo mogą wypłynąć, wystarczy większy kubek. Mąkę przesiać do miski, dodać sól, wlać drożdże i oliwę, wyrabiać najlepiej rękoma ok. 10 min, wiem, że męczące, zostawić przykryte ściereczką na ok. godź też w ciepłym miejscu. Następnie rozwałkować i rozłożyć na blasze posmarowanej oliwą, posmarować sosem pomidorowym, podpiec w piekarniku 10 min przy 180 *. Następnie według upodobań nałożyć składniki farszu i piec jeszcze ok. 15 min.
U mnie ostatnia pizza to: przesmażona kiełbaska, cebulka, oczywiście pieczarki, papryka z zalewy no i duuużo startego sera-też trafiłam w sklepie na specjalny ser do pizzy.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Malinowa Chatka Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting