Kurki w sosie śmietanowym

Autor: Unknown
Dawno nic nie było o gotowaniu, no ale wczoraj udało mi się wyrwać na chwilę z domu i wyruszyłam na grzyby. Niestety troszkę się zawiodłam, bo byłam pewna, że znajdę ich sporo-przecież nie na darmo mieszkam w Borach Tucholskich(no prawie). No ale coś tam znalazłam i dziś na obiad zajadaliśmy się takim zwykłym, ale niezwykłym sosem kurkowym, takim smakowitym, pachnącym lasem , po prostu pysznym.
Przepis:
Kurki-ile znajdziemy, oczywiście dobrze umyte-ja nawet 3 razy zmieniam wodę
1-2 cebule
śmietana 18%-zależy ile chcemy mieć sosu, ja biorę całe opakowanie 250 ml
sól, pieprz
odrobina masła i oliwy
                                                    Prawdziwki-niestety tylko 4 sztuki
                                            Kurek też za dużo nie było, tak w sam raz dla dwóch osób
Sosik kurkowy podany z ziemniakami i w razie głodu jeszcze jajko sadzone.
kurki przesmażyć na masełku i oliwie razem z cebulką, podusić do miękkości, doprawić i zaciągnąć śmietaną. Ja po prostu mieszam śmietankę z odrobiną mąki, ale jest też sposób troszkę bardziej exlusive, czyli użyć śmietany 30%, którą trzeba na patelni podsmażyć tak długo, aż zmniejszy objętość-odparuje i zrobi się taka konsystencja jakby budyniu.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Malinowa Chatka Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting